9 Mayıs 2013 Perşembe

İkizlerle Fosil Kurabiye Yapımı :)


Bu ay Meraklı Minik dergisini okurken sayfaların birinde ikizlerim güzel bir kurabiye tarifi gördüler...mutfakta benden daha başarılı olmalarının verdiği cesaretle "hadi anne kurabiye yapalım" diyerek beni de mutfağa doğru iteklediler. Tarife baktım, gayet zahmetsiz olduğunu görünce "hadi yapalım" dedim ben de ve bu sabah sıvadık kolları...

Eldivenler, kalıplar, oklavalar havada uçuştu...Yok "pekmezi ben dökecem, hayır unu ben boşaltıcam, hayır anne hamuru ben açıcam" derken kurabiye hamurumuzu yoğurduk. Bir miktar buzdolabında bekletmek gerekiyordu. Dolaba koyduğum hamuru çıkarmaya gittiğimde yanı sıra oyuncak dinazor ve boş kapların da hamura eşlik ettiğini gördüm.

Güç bela hamuru açtım, bardakla minik daireler yaptık ve son olarak da tahta kaşığın ucuyla dinazor ayağına benzeyen ayak izleri koyduk kurabiyelerin üzerlerine. Artan hamurla da yarım saat kadar oyun hamuru kalıpları kullanarak vakit geçirdiler.



Ve sonuç mükemmel oldu. Kurabiyeler hem besleyici hem de lezzetli oldular. Tam buğday unu kullandık. Yanı sıra tereyağı, yumurta, pekmez ve tarçın da ekleniyor. Tam tarifi Meraklı Minik dergisinin Mayıs ayı sayısında mevcut. Dergisi olmayanlar için istek üzerine tam malzeme listesini ve yapılışını da yazabilirim.

Miniklerimizle hem eğlenceli vakit geçirmek hem de kendinizi becerikli hissetmek için mucizevi bir kurabiye tarifi ! :))

3 yorum:

  1. Merhaba, bloğumdaki mesajınızı gördüm. Şu anda posta kardeşliği konusunda başka herhangi bir başvuru yok ama eğer olursa size muhakkak haber vereceğim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok güzel görunuyor kurabiyeler ..Bana da beklerim http://mervelil.blogspot.com/

      Sil

Bitmeyecek Öykü

Ve Bitmeyecek Öykü bitti! Kitap bir çocuğun, sınırsız bir hayal gücünün var ettiği Fantazya diyarına yolculuğunu konu ediniyor özünde. An...